Jag skulle ha blivit mekaniker också!!

F*N min bil går som en jävla kratta! den bara hoppar fram och håller på att dö i uppförsbackar. Och den hade min käre make tänkt att DEN ska jag sitta och köra ungarna i!!!
Så nu har jag letat lite svar på internet och troligtvis kanske funnit problemet. Vet bara inte vart jag ska vända mej för att kolla om min eventuella lösning är riktig.
Jaja.....det får jag lösa i morgon.
HERREGUD!!!!!! jag måste ju för f*n ha en fungerande bil.

Nu är vi åter till det här:
- Jag fixar det jag gumman, jag är ju hemma en HEL månad.

JA TJENA!!!!!!

Nu till nått trevligare.

Jag och 14-åringen var på föräldrarmöte på hennes skola idag. Det var riktigt interessant. Där var dom nya fältassistenterna och informerade lite vad dom gjorde. ( Jag har lite dålig erfarenheter av fältare efter 15 år som fritidsledare, men jag ska ge dom en chans...ABSOLUT! )
Sen var även polisen där och informerade om mopedkörning och olika konsekvenser det kan bli för både ungdomarna och föräldrar, om inte lagen följs. Jag tyckte det var skitbra. Synd bara att föräldrarna som kanske BORDE vara där, INTE var där. Men så är det ju med allt i och för sig.
Det lustiga var att 14-åringen sa så här efter mötet:
- Ja , jag vill ju i alla fall ha ett trim å moppen!!

HALLÅ!! LYSSNADE INTE 14-ÅRINGEN ?? JAG TAPPAR JU MITT KÖRKORT.

Men samtidigt är hon ju medveten om att ett trim, det kan hon FET GLÖMMA!!!

Nu är det ju ett tag kvar innan våran lilla 14-åring får köra då, men ett förarbevis på EU-moppe ska ju tas, och det vill hon börja med så fort som möjligt. Jag måste in och fixa det också. Men det ordnar sig.

I morgon har 11-åringen öppet hus på skolan. Jag har lovat att komma naturligtvis, så jag och 4-åringen ska titta på en skola som jag själv har gått i och som ingenting har gjorts i sen skolan byggdes. Jag tror att skolan har 100 års jubileum nästa år.

Nä nu blir det lite fika och sen så blir det sängen.

Kommentarer
Postat av: Annsingen

Ja fan ! Tänkte jag inte på ! Att riset kommer åter om det är av dej jag får det:))

HAHAHAHH jamen vad typiskt ungar...in i ena örat ut i andra!

Bilen var det ju mindre kul med...dumma Krille*S*

Tack det var ju kul man var en kul granne iallafall..man kan ju vara en pina också om man har otur!

Ja Vivsta har dom väll kanppt oljat dörrarna på sedan vi gick där! Eller!?

2008-04-23 @ 05:04:00
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Annsingen

Aha du menar Modedockan.....

Men det var det värsta jag hört! Vilken idiot!

Är hon ihop med en polischef nu? Hade jag ingen aning om!

2008-04-23 @ 09:17:51
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Lillan

Hejsan!
Det är jag.. gud. Alla pratar om mig just nu men ingen ser mig längre. Sitter med jobb upp ditt taket både här och hemma.
Men du... kan föräldrarna mista körkortet om ungarna har trim?! SÄG JA! HAHA..ser skadeglädjen lysa i mina ögon. SÄG JA för då har jag rätt i en diskution med familjen PUCKO.

2008-04-23 @ 09:40:52
URL: http://sandsten.blogg.se
Postat av: Hmm..

Är det möljigt att föräldern tappar körkortet???
Att dom kan få böter och så men ett A-körkort (mc-kort) räknas ju som läger i rang än ett b-körkort..

2008-04-23 @ 17:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0