Min mekaniker...vilken klippa!!

Ja nu har jag varit till skolan på deras öppet hus. Först var jag och 4-åringen och tittade på när delar av klassen var och tränade sånger på sångkören med Ingrid. OJ OJ OJ!!! Vad duktiga dom är! 4-åringen och jag satt bara och gapade hela tiden. Dom sjung stämmer och canon så det visslade om det. Mycket imponerad blev jag.

Sen följde vi med upp till maten och fick i oss lite lunch. Ris och korvstroganoff. GOTT.

Efter det så hoppade vi till mina föräldrar och fick oss lite kaffe.

Sen följde 4-åringen med dom till min bror. Hon skulle leka lite med sina kusiner.


Det var då jag tog och for till min mekaniker och undrade vad det kunde vara för fel på min  bil. Han provkörde den och kliade sig i huvudet. SHIT, tänkte jag. Det går nog inte att laga bilen.

- Ja Jenny, jag vet inte vad det kan vara, men nått fel är det.


Det var då jag hoppade in som en liten mekaniker och sa:

- Jag har hört att dom här ryckningarna på passater kan beropå....(håll i er) .... Luftmassemätaren!
jag har inte en jävla aning om vad luftmassemätare är! men så sa jag.

Mekanikern trodde inte att det fanns en sån i min bil, men lyfte upp motorhuven och kollade. Mycket riktigt så satt det en sån där. Han kopplade ur den och sa åt mej att provköra den.
Bilen gick som en klocka!!

Så nu ska min mekaniker beställa en nu mätare och byta den åt mej. Sen förhoppningsvis har jag en fungerande bil! Vad skulle jag göra utan honom när det krisar tillsig?

Ja du Krille..... nästa gång det blir bilbyte eller bilköp över huvudtaget, DÅ SKA JAG BESTÄMMA VILKEN BIL DET BLIR!!!!!


Kommentarer
Postat av: Annsingen

Jag trodde du skulle skriva i det där du skrev till krille att "nästa gång blir det en mekaniker jag gifter emj med" :))

Tvättstuga?? Jaha det har jag också:))

2008-04-23 @ 15:54:32
URL: http://lillanslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0