Sista myskvällen innan Ryssland.

I dag har vi varit men 4-åringen ner till byn på "tivolit" som var där. Det var faktiskt ganska skrattretande. Vi skulle köpa en biljett som kostade 25:- Då säger tjejen som sålde biljetterna att jag kunde köpa 5 biljetter för en 100-ring. Jaja..sagt och gjort. så gjorde jag det. Jag slog till på 5 biljetter. Men till våran förvåning så var det ju bara 3 karuseller som gick. Så där står vi med 5 jävla biljetter och 3 skittråkiga karuseller i SPÖREGN!!
4-åringen hade ju i alla fall roligt.
Efter "tivolit" så for vi ner till Krilles mamma och pappa och fikade lite. Krille ville träffa dom innan han åker. Kanon gott men nybryggt kaffe efter ett regnig karusellåkning.

Nu så har vi kommit hem och jag sa åt Krille att det blir han som får laga till en middag idag, för sen är det jag som lagar middag i 2 månaders tid. Han slapp undan den också....14-åringen ska laga till middag idag.
I fjol höst så hade hon i läxa från HK:n att tillaga en middag till famijlen från ett recept dom hade fått från skolan. Kryddiga biffar med basilika salsa,skit gott var det. Den rätten tänker hon göra idag.
Jag får knäppa ett kort på middagen och lägga ut den på bloggne så får ni se.

I kväll vet jag inte vad vi ska hitta på. Vi kanske bara ta en lugn och fridfull kväll med bara familjen också. Kanske det inte vore så tokigt. Vi får se vad som händer. Vi har ju lite chokladfondue, som vi kan doppa lite frukt och svindyra jordgubbar i. För närvarande känns den idén inte så tokig.

Nä nu måste jag flytta mej, för snart känner jag mej i vägen,  jag sitter i köket med Krilles bärbara för min dator är upptagen av en liten hacker på 4 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0