Italiensk middag

Huset ska bjuda på Italiensk middag idag. Det betyder spagetti och köttfärssås. Jag å 4-åringen har varit och handlat lite provianser till middagen. Nu är det bara för någon att ta tag i grejorna å fixa midda´n. I och för sig så känns det som om den där någon är jag. Men som jag brukar säga....Vad är en bal på slottet?!

Det låter lite som om 4-åringen börjar bli sjuk. Hon hostar nästan hela tiden igen och är lite hes. Jag får ta och spraya henne med lite medikamente så får vi se om hon blir nå bättre.
Hon har som sagt va varit hos Farmor och Farfar hela helgen. Idag hade dom varit till Landet och åkt lite skoter. Det hade visst varit en höjdare. Jag skulle oxå vilja åka (KÖRA) skoter.

Annars har det inte hänt så mycket på våran front. Jag jobbar fortfarande HELA tiden. Nu är det bara 3 dagar kvar till min 1 dagars ledighet. SJUKT!  Jag har lite små funderinger i fall jag ska höra efter med facket om det verkligen är rimligt att jobba 15 dagar av 17. med en 8 dagars vecka?????? Jag har lite svårt att tro det.

Nä, nu ska någon ( jag )  ta tag i den Italienska kulinariska middagen.

Jag vet syrran....men jag kan ju inte börja varje gång med  " Hej hej hallå dagboken. Hjälp mej med lite några kula börjar fraser. Love you sis!


Kommentarer
Postat av: Bempa

jag vill åxå ha spagetti o köfftärssås
annars är allt bra.
nu är det bara 3 veckor till vi börjar hem resan. Det ska bli skönt att komma hem och träffs familjen. Längtar

2008-02-25 @ 12:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0