Snart är det sportlov. Bara 3 arbetsdagar kvar =))

I dag har 4-åringen haft utflyktsdag med dagis. Jag fick en lapp igår om att dom skulle åka pulka i Bsk och att familjen var välkommen att följa med. Min fråga är då.....hur i h-vete ska man hinna ta ledigt och följa med när man får en lapp kl.17:00 dagen innan dom ska ha utflykten, och man börjar 7:00 dagen efter????.
4-åringen såg ju ut som Lille Skutt när jag talade om att jag inte kunde följ med henne på familje dagen. Mitt dåliga samvete kom fram som kärringen i lådan. Men som en god mor löste jag problemet =)) 14-åringen fick följa med.
Åhhh vad stolt 4-åringen blev. Hennes stora syster skulle följa med henne som en förälder, sa hon.

Stackars Pappa/ Morfar....först fick han kliva upp skit tidigt för att skjutsa mej på jobbet. Han var utanför dagiset kl 6:00. Skynda sig för att skjutsa mej först till jobbet, sedan gärnet med mamma på hennes jobb. Sedan skjutsa 14-åringen till Bsk eftersom "föräldrarna" inte fick plats på bussen med barnen till kl 9:00. Hämta mamma på hennes jobb kl 11:00, hämta upp 14-åringen efter det. Sedan gärnet till jobbet själv. Snacka om sovmorgon !?!?!


Idag när jag kom hem och öppnade löne kuveret fick jag mej en överaskning. Jag har fått löneökning!!! Jag blev till och med nöjd faktiskt. Tack för den Landstinget!!!  =)).

Igår lämnade jag in bilen på verkstad. Trodde att jag skulle få hem den i dag, men hur kunde jag tro det. Man kanske skulle byta bromsklossar innan bromsskivorna är helt slut. Varje gång jag har bromsat har jag höjt stereon i bilen. Normalt?? NÄ!!

I morgon vet jag inte vad vi ska hitta på. Hade ju tänkt åka till Birsta, men jag lär ju inte få någon bil före 16:00. Vi får hitta på nått annat helt enkelt.

Jo just det ja Krille! 14-åringen har fått ett bankomat kort nu. Ett ungdoms Visa kort. Hon är mycket stolt ska du veta. På den ska vi sätta in pengar varje månad då =). Denna månad har hon verkligen förtjänat sin pengar och sina kryss. Hon har varit KANON duktig. Hon har hjälp mej med ALLT.

Nä, nu ska jag titta lite på tv:n och sen ska jag sussa lite på örat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0