Pionerna ihop snurrad..

Ja, nu har man varit till stugan en snabbis för att snurra upp pionerna som min kära mor har tjatat om. Dessa pioner, eller rättare sagt DILL PION har hon varit lite rädd om. Hon tror att jag ska ta död på den. I och för sig så har hon nog ganska rätt med tanke på att jag inte är någon vidare trädgårdsmästare. Men lilla mammsen följde med mej så det blev riktigt gjort. Även rosen blev upphängd som den ska vara, och gamla kvistar blev bort klippt med en sekatör som jag tror är slöare än en vanlig bordskniv =). Men nu är det gjort!
Nu är det bara resten kvar hahaha.... Typ alla rabatter måste rensas. Gräset ska klippas på fredag. Gisses vad gräset hade växt. Det var så långt att vi nästan fick använda maschetesen för att ta oss fram. Nä...men nästan. Pappa ska hjälpa mej med gräsklippar´n i alla fall. Jag har en känsla av att den annars hamnar i älven.

4-åringens kompis O:s föräldrar klarade teoriprovet för MC idag. Ett stort GRATTIS till er båda. Nu håller jag tummarna för uppkörningen oxå.

I morgon ska jag på ABBA show på 11-åringens skola. Det ska bli jätte kul att se. Jag ska kolla ifall jag har nått band så jag kan spela in den med videokameran.

Nä, nu ska jag lägga mej och läsa ut boken jag håller på att läsa. Jag tog och köpte mej en ny bok i dag, eftersom jag snart har läst ut boken jag läser. Jag som ALDRIG har läst böcker, och nu tycker jag att det är ganska roligt att läsa. Det måste ha med åldern att göra. En bok som jag håller på att läsa är fortfarande lite hemlig..hehehe... men det tar vi en annan dag.

God natt gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0