Rygg ont...

Har nu ganska ont i ryggen med tanke på att vi har väldigt tunga patienter just nu. Men det är bara att ta i med hårdhandskarna och köra på. Inte för att det är någon som tackar en för ryggvärk och inte får jag högra lön heller, men jag älskar mitt jobb, eller rättare sagt vad jag gör för patienterna för att dom ska må bättre och känna sig trygg. Det är nog mitt kall, tror jag.

Efter arbetets slut for jag och hämtade de 2 äldsta + hund och åkte till mamma och pappa. Pappa hade lovat att han skulle helgrilla älg stek. Herrejissanes vad det är gott!! Det är en jäkla skillnad att grilla bitar och att helgrilla en köttbit. Det blir så saftigt om man helgrillar. Sen blev det kaffe på maten.
Vi har även lämnat tillbaka hundrackar´n också. Så jag insåg i går att det var ju inte någon större ide att städa riktigt innan vi hade lämnat tillbaka honom. Den hunden vet hur man släpper hår!!
Så i morgon ska jag städa ordentligt istället.

Under tiden steken grillades så STÄDADE jag och 14-åringen ur bilen. Nu är den så himla fin invändigt. Luktar otroligt gott och damsugit överallt. Samt att vi skurade hela bilen. Ut med alla mattor, inklusive mattan i bakluckan. Tok skurade även där som värsta städtanter. Men ack vad rent det blev. Så nu kan man ju skjutsa folk utan att skämmas  hihihi
 
De trodde du inte va Krille, att du  har en fru som kan  rekonda bilen inför konfirmationen, så jäntstackarn kan sitta i bilen i sin vita fina klänning.

Nu ska jag lägga 4-åringen som inte alls har någon lust att hoppa i säng, men eftersom det är jag som bestämmer här hemma så kommer hon att åka i säng, vare sig hon vill eller inte.


Kommentarer
Postat av: Lillan

När fan är konfirmationen?

2008-05-04 @ 22:52:03
URL: http://sandsten.blogg.se
Postat av: Lillan

Finns ett visst intresse av skrivande blogginnehavare att gratta damen.

2008-05-04 @ 23:35:56
URL: http://sandsten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0