Allergitest

Idag har vi varit till barnkliniken med 5-åringen. Hon brukar åka dit var 6:e månad för kontroll för sin astma. Men idag skulle hon även göra ett allergitest. Med det så betyder det ett antal nålstick i båda underarmar. Trodde inte att det skulle gå, men min lilla tuffa tjej kavlade upp båda armarna och sa: Ja, då sätter vi igång då!!
Inte ett pip gav hon ifrån sig.
Jag blev så stolt över henne <3

Som tur var så visade hon inte på någon allergi ännu. SKÖNT!!

Vi behöver inte längre åka dit var 6:e månad heller, för hennes doktor tycker att astman är under kontroll.
Men var det något så var det bara att ringa. =) 
Han skrev ut nya astma mediciner så vi skulle klara oss i 1 år.

Här hemma så är förrådet fortfarande under renovering. Men det går frammåt, måste jag säga.
Det kommer bli så bra, när det blir klart.
Sen är det bara att fortsätta med nästa rum....5-åringens.
Det rummet kommer nog att gå lite fortare än förrådet. Det ska ju bara spacklas lite och tapetseras.
I förrådet så håller vi på att sänka tak, samt att en säng måste byggas på plats. Därför tar det lite längre tid. Men det tar jag, bara jag får ett rum till 5-åringen så jag slipper hennes leksaker i vardagsrummet.

Inte nog med det.....15-åringen har färgat sitt blonda hår till MÖRKBRUNT!!
Det blev riktigt bra måste jag säga. Jag har trott att det har varit 11-åringen flera gånger. Dom blev väldigt lika varann nu när båda är mörk.

Nä, nu ska jag ta och jaga på mina två snickare som jag har här hemma =)))

Kommentarer
Postat av: Anonym

en kompis hade två lintottar, som blev färgat brun, o dom blev sååå fin i det oså...värre va det när min älsta färga SVART....tyckte hon oså/eva

2008-11-13 @ 09:47:43
URL: http://dagboken1.blogg.se/
Postat av: grannen i 115

Moi varit förbi och lånat mjöl, igår hämta tonnisar sax.. vet att ni renoverar.. vart var du..? såg två grabbs med arbetarbrallor..hm

2008-11-15 @ 00:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0