Redan fredag =)

Idag har jag riktigt ont i ryggen =(  Men men ....det skiter jag i just nu, jag får väll trycka i mej lite tabletter då.

Igår var vi till stugan och kikade till lite.
5-åringen klättrade i äppelträdet ( högt upp ) och tappade taget och ramlade ner. Jag har nog inte sprungit så fort tror jag.  Lillgumman tappade luften, men inte nog med det...eftersom hon inte fick åt sig någon luft, så började hon att tappa medvetandet och började krampa lite smått. Men surru...då bytte man roll! Från mamma till akutsjukvårdare som man är!!!. Vände upp henne på rygg och lyfte upp armarman ovanför huvudet och pratade med henne hela tiden att hon skulle göra som jag sa. Jag sa att hon sakta skulle ta in luft. 5-åringen tittade på mej med stora ögon, men gjorde som jag sa. Då fick hon åt sig luften igen =)
Efter lite vila så var hon på benen igen och i trädet!

Efter stugbesöket  så for vi till mormor och grattade henne i efterskott. Hon fyllde 87 år i tisdags.

Sen när vi kom hem, så var kvällen redan avklarad på nått vis?!

Idag har vi inte tänkt nått speciellt heller. Dagen får komma som den kommer. Jag gillar ju när det är lite spontanitet =)
Jag tycker att det är så förbannat tråkigt när allt är inrutat som ett collegieblock.

Nä nu ska jag ta upp treehanger´n ur badet.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ha en fortsatt skön fredag...

2008-10-24 @ 10:38:56
URL: http://gevalium.blogg.se/
Postat av: Anonym

ha så trevligt med alla 11åringar.../eva

2008-10-24 @ 23:40:33
URL: http://dagboken1.blogg.se/
Postat av: Lillan

VA JÄVLA BRA ATT MAN LÄSER BLOGGEN!!

Blir en sväng till Liden i morgon då!

2008-10-26 @ 20:52:18
URL: http://sandsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0